היוגה מאפשרת לנו להתמודד עם שינויים ואתגרים בחיים, ואין כמו הריון ולידה להמחיש זאת ולעזור לנו לעבור תקופה כל כך קצרה עם כל כך הרבה שינויים גופניים ומנטאליים.

שינוי הגוף, עלייה במשקל, בחילות, עייפות, כאבי גב, צרבות, בצקות, קשיי שינה, מחשבות טורדניות, דאגה ומתח הן חלק מתופעות ההריון וביטוי לשינוי ההורמונלי והגופני הגדול המתחולל בתוכנו.

בנוסף לכך השינוי הגדול בחיים, להיות אמא, לידת אח נוסף, השינוי במשפחה, בזוגיות, ופחד מהלידה, מטרידים אותנו ומעסיקים אותנו בתקופת ההריון.

תרגול יוגה להריון מתאים לכל אישה ללא צורך בתרגול קודם ביוגה. בתרגול מושם דגש על תנוחות ונשימות שיעזרו ויקלו על האישה במהלך ההריון ושיציידו אותה בכלים ללידה ויכינו אותה ללידה.

בתרגול ישנו דגש על אזור הגב התחתון, הקלה על כאבי הגב כתוצאה משינוי מרכז הכובד, עזרה להחזר הדם הוורידי וסיוע במניעה ולטיפול בבצקות ובדליות ברגליים, יצירת חיבור לעובר, הכרות עם שרירי רצפת האגן ולימוד חיזוק והרפיית רצפת האגן, תרגול נשימות שיכולות לסייע בהרגעה במהלך ההריון ובלידה, שימוש בנשימה למטרת הקלה על צירי הלידה והכאב בלידה. תרגול תנוחות יוגה המסייעות במהלך הצירים, לקידום הלידה ולהתמודדות עם הצירים.

החיבור שלי להריון ולידה היה לפני יותר מעשר שנים, בעודי סטודנטית לרפואה סינית ושיאצו, הרבה לפני שחשבתי להיות בהריון וללדת. הקסם שיש באישה בהריון המייצרת בתוכה חיים, ומשתתפת בתהליך הבריאה שבה אותי ולמדתי טיפול וליווי בהריון ולידה (דולה) וכך התחלתי לטפל בשיאצו ובעיסוי נשים בהריון וללוות אותן בלידה. לאחר לידת ביתי הבכורה לפני שבע וחצי שנים, למדתי הכנה ללידה והתחלתי להדריך זוגות ולהכין אותם ללידה. עם השנים, ועם התקרבותי ליוגה הבנתי את העוצמה שיש ליוגה וליכולת שלה ללוות ולהכין ללידה, ושההכנה צריכה להתחיל יותר מכמה שבועות לפני, אלא בתחילת ההריון אם לא אפילו לפניו…

כיום אני מלווה נשים בהריון דרך תרגול יוגה, מכינה אותן ואת בני זוגן ללידה. הרבה נשים מגיעות לתרגול לאחר לידה קודמת עם הבנה אחרת על תהליך הלידה והצורך בהכנת הגוף והנפש לאתגר הגדול והמבורך הזה, לידה.

השארת תגובה