כמה פעמים הרגשתם שאתם זקוקים לקצת שקט, שיש לכם יותר מדי עומס, שאתם צריכים זמן לעצמכם?

כאמא לשתי בנות אני מכירה את העומס היומיומי שיש לנו, ההורים, בתמרונים האינסופיים בין עבודה, הורות, בית, הסעות, חוגים ,זמן לזוגיות. ומה עם זמן לעצמנו?

זמן שכולו נתינה לעצמנו, יחס לגוף שלנו, תשומת לב לנעשה בתוכנו, חידוש אנרגיה וכוחות, פיתוח יציבות כח וגמישות, פיזיים ומנטליים.

את התשובות לכל אלו מצאתי ביוגה.

יוגימא – חיבור בין יוגה לאמא, הגיע מהחיבור ליוגה כאמא. כאמא הצורך בקצת שקט, בהורדת העומס ומציאת האיזון התחזקו, ודרך תרגול היוגה אני מקבלת כלים שמשמשים אותי ביומיום.

משמעות המילה יוגה בסנסקריט היא איחוד. איחוד של הגוף, הנשימה והתודעה.

לתודעה שלנו, למחשבות שלנו, יש נטייה להעסיק אותנו בלי הרף, על מה שהיה או על מה שיהיה, מה שמונע מאיתנו להיות בשקט וברוגע. דרך תנוחות היוגה (אסאנות), דרך תיאום בין תנועה לנשימה, אנו יכולים להגיע להשקטת התודעה ולהשגת שקט.

כל אדם מחפש ביוגה דבר שונה, אחד ירצה להקל על כאבי הגב, שניה תרצה להשיג גוף גמיש ומעוצב, שלישית תשאף לקבל רוגע ושקט, וחלק מחפשים בה את כל אלו.

היוגה אותה אני מלמדת נקראת ויניאסה יוגה לפי דסיקשר, תרגול שאחד ממאפייניו הבולטים הוא צעד צעד בדרך אל המטרה. צעד צעד בדרך אל תנוחת היוגה (אסאנה) וצעד צעד ובהדרגה בדרך למטרה שלשמה הגענו ליוגה.

מאפיין נוסף בתרגול הוא שהתרגול מותאם לאדם, ולא האדם מתאים עצמו לתרגול. התרגול מותאם לכל אחד ואחת, כל אחד עפ"י יכולתו תוך כדי הקשבה לגוף. "במקום בו יש כאב אין יוגה" (דסיקשר).

אחד הדברים שמבדילים את היוגה מפעילויות גופניות, היא שיוגה אינה רק תרגול גופני, התרגול הוא חלק מפילוסופיית היוגה ודרך חיים שלמה הכוללת קודים התנהגותיים ומוסריים, שמטרתה להגיע  להשקטת התודעה הנכספת.

תרגול יוגה חוצה את גבולות המזרן ומתחיל להיות מיושם בחיי היומיום שלנו.

אם בתרגול יוגה אנו משיגים גמישות, חוזק, שיווי משקל, יציבות, הקשבה, התבוננות ותשומת לב, תכונות אלו מגיעות לידי ביטוי בחיים שלנו ובמערכות היחסים שלנו. אנו מפתחים תשומת לב והקשבה לנעשה בתוכנו ובחיינו, הקשבה וסובלנות במערכות היחסים שלנו, פיתוח גמישות במצבי היומיום יציבות ועוצמה בהתמודדויות בעבודה ובבית ויצירת שיווי משקל מנטאלי נוכח השינויים והטלטלות הפוקדים אותנו.

אחד הדברים שהיוגה מביאה לחיינו היא הכרת תודה.

על כך שאנחנו חיים וחלק מהבריאה. על מה שיש לנו בחיינו. על החוויות ועל הקשיים שהביאו לצמיחה ולהתפתחות.

אני מודה על כך שזכיתי לעסוק בתחום זה, שאני מלווה אנשים, נשים, זוגות והורים ועל כך שאני יכולה לתת ולהעניק להם, ולקבל מהם כל כך הרבה בחזרה.

 "עלינו להיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם" (מהאטמה גנדי)

 לינוי גולן – סטודיו "יוגימא" – יוגה וסדנאות מבטן ומלידה.

אמא לשתיים. מדריכת יוגה, ויוגה להריון ולאחר לידה, בוגרת מכון וינגייט.מדריכת הכנה ללידה, מדריכת יוגה לילדים, בייבי יוגה ועיסוי תינוקות, מטפלת ברפואה משלימה, התמחות בטיפול וליווי הריון ולידה בוגרת מכללת מדיסין.

השארת תגובה